MATRIMONIS CIVILS EN DEPENDÈNCIES MUNICIPALS
Primer PAS. TRAMITAR L'AUTORITZACIÓ EN EL REGISTRE CIVIL
Per a iniciar l'expedient de matrimoni acudir al Registre Civil del Jutjat corresponent per a obtindre l'Autorització Judicial.
S'haurà d'indicar en el Registre Civil que es desitja celebrar el matrimoni a l'Ajuntament i sol·licitar la resolució d'autorització d'este.
Jutjat Paz Riba-roja,
C/ Mercat núm. 18 - 1a planta,
Tel.: 96 111 51 50
Horari: 9.00 a 14.00 hores (dilluns a divendres).
Mes informació sobre documentació necessària o situació contraents no residents, etc (ANNEX I)
Segon PAS. INFORMACIÓ ESPAIS I DISPONIBILITAT
Pot consultar tota la informació dels horaris i les dependències disponibles per a la cerimònia i les seues característiques (localització, aforament, accessibilitat, etc) i les taxes corresponents en el (ANNEX II).
Els contraents han de reservar la data de les noces posant-se en contacte amb el departament de bodes civils de l'Ajuntament de Riba-roja. bodas@ribarroja.es amb almenys TRES MESOS D'ANTELACIÓ indicant un telèfon de contacte i el lloc i la data preferent.
El Departament de bodes es posarà en contacte amb Vostés per a efectuar la *pre-reserva de data.
Tercer PAS. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
a. Sol·licitud de prestació de servici de celebracions civils (ANNEX III)
b. Autoliquidació de la Taxa (ANNEX III)
c. Justificant de Pagament de la Taxa de Celebracions Civils.
d. Fotocopia DNI o document equivalent dels contraents i dos testimonis.
La documentació es pot presentar de manera presencial en Registre d'entrada o realitzar tots els tràmits en la Seu electrònica (Tràmits-general) i el pagament en Passarel·la de pagaments
ANNEX I (<- tornar pàgina incio)
JUTJAT DE PAU
Perquè l'expedient matrimonial puga ser tramitat en el Registre Civil de *Riba-roja és necessari que almenys un dels dos contraents estiga empadronat en esta localitat.
Hauran d'acudir els dos contraents al Registre Civil, acompanyats d'un testimoni major d'edat, conegut o familiar proveït de DNI original i una fotocòpia, a fi de realitzar l'expedient matrimonial (és convenient que sol·liciten cita prèvia en www.registrocivil.gva.es), aportant els següents documents:
A.- CERTIFICAT LITERAL DE NAIXEMENT, expedit pel Registre Civil de la localitat de naixement, que siga recent (que no tinga una antiguitat superior a 3 mesos). Pot sol·licitar-se accedint a l'adreça web www.registrocivil.gva.es si s'ha nascut a la Comunitat Valenciana o a la pàgina web del Ministeri de Justícia en el cas que s'haja nascut en la resta d'Espanya.
B.- CERTIFICAT D'EMPADRONAMENT HISTÒRIC del municipi en el qual haja residit els últims 2 anys, expedit per l'Ajuntament. Caduca als 3 mesos. En cas d'haver residit en més d'un municipi, certificat d'empadronament històric dels dos últims anys.
C.- DNI o N.I.E. o PASSAPORT original i en vigor, i una fotocòpia d'este.
D.- De ser DIVORCIAT algun sol·licitant, aportarà el certificat literal del matrimoni, amb nota marginal de divorci.
E.- De ser VIUDO algun sol·licitant, aportarà certificat literal del matrimoni i certificat literal de defunció del cònjuge anterior mort.
F.- De ser ESTRANGER algun sol·licitant, aportarà:
1) CONSOLAT. Certificat de naixement original, el més complet que existisca al seu país d'origen, expedit pel Registre Civil del seu lloc de naixement, degudament legalitzat pel Consolat o Oficina Diplomàtica d'Espanya al país d'origen del sol·licitant i segellat pel Ministeri d'Afers exteriors i Cooperació d'Espanya a Madrid, o amb la Postil·la de la Haia de 1961 per als estrangers nacionals dels països subscriptors d'este acord. Este document haurà de ser de fa poc (menys de 90 dies), i si no és internacional o no està en castellà ha d'acompanyar-se de la seua traducció per organisme diplomàtic, consular o intèrpret jurat.
2) CONSOLAT. Certificat o declaració d'estat civil expedit davant les Autoritats del seu país d'origen o Autoritats Consulars del seu país a Espanya, legalitzat i traduït.
3) Passaport en vigor i una fotocòpia d'este.
4) Certificat d'empadronament històric dels 2 últims anys o, si és el cas, des que es va entrar al país.
G.- De ser MENOR D'EDAT algun sol·licitant, en el cas de majors de 16 anys ha de constar en la certificació literal de naixement la inscripció marginal d'emancipació. En el cas de majors de 14 anys i menors de 16 anys ha d'obtindre's prèviament la dispensa judicial.
Els sol·licitants que no sàpien parlar castellà o valencià hauran de comparéixer assistits d'un intèrpret.
Si la documentació és correcta i no existix impediment legal en cap dels dos per al matrimoni (ex. menor d'edat, vincle matrimonial no dissolt, parentiu pròxim entre si), el Jutge de Registre Civil dictarà resolució autoritzant el matrimoni.
Una vegada autoritzat el matrimoni pel Registre Civil, els contraents poden optar per celebrar el matrimoni en el local destinat per a això per l'Ajuntament (davant l'Alcalde o Regidor delegat).
El Departament de bodes, una vegada reba l'Autorització Judicial, es posarà en contacte amb vostés per a facilitar-los tota la informació necessària, fixar el dia i l'hora i quan hauran de presentar la instància en línia en la nostra seu electrònica, i si és necessari concertar una cita presencialment.
ATENCIÓ PRESENCIAL
(només amb cita prèvia telefonant al 96.277.00.62)
Dimarts i dijous: de 12.00 a 13.30 hores.
Dimecres: de 16.30 a 18.30 hores.
ANNEX II (<- tornar pàgina inicie)
1. Ajuntament – Sala d'actes Històrica
Adreça: Plaza de l'ajuntament, 9
Aforament: 36 persones
Accessibilitat: NO
Sistema de so NO
Mesa presidencial SI
2. Parc Maldonado
Adreça: Ausiás March, s/n
Aforament: 60 persones
Accessibilitat: SI
Sistema de so SI
Mesa presidencial SI
3. Castillo Municipal – Sala Noble
Adreça: Cisterna, 28
Aforament: 130 persones
Accessibilitat: SI
Sistema de so SI
Mesa presidencial SI
4. Castillo Municipal – Pati d'Armes
Adreça: Cisterna, 28
Aforament: 100 persones
Accessibilitat: SI
Sistema de so SI
Mesa presidencial SI
5. Masies del Terme Municipal:
MASIA MES D’ALZEDO. .https://www.masdealzedo.com/
MASIA VALLESA DE MANDOR. https://gourmetcatering.es/bodas/vallesa-de-mandor/
MASIA SANT ANTONI DE POYO. https://cateringcinco.com/catering-cinco/espacios/masias-y-jardines/masia-de-san-antonio-de-poyo/
MASIA GRANER DELS CARASOLS. https://linktr.ee/elgranerdelscarasols
TAXES:
Vària l'import de les Taxes en atenció al lloc i moment de celebració, d'acord amb el següent:
1r. Taxa per prestació del servici de Celebracions en Edificis Públics Municipals:
Casa Consistorial, Parc Maldonado, Castillo Municipal i altres edificis autoritzats a este efecte:
- Celebracions en dies laborables, en horari laboral: 10.-Euros.
- Celebracions en dies laborables en horari no laboral: 100.-Euros.
- Celebracions en dissabtes, diumenges o Festius: 100.-Euros.
Horari laboral: De dilluns a divendres de 10.00 a 13.00h.
2n. Celebracions en altres llocs del Terme municipal de Riba-roja de Túria, en qualsevol data o horari: 200 Euros.
3r El Castell Municipal tindrà a més una taxa especial (120 Euros / 2h) + fiança a retornar (300 Euros) per tractar-se d'un Bé d'Interés Cultural. (BIC). Per a més informació sobre la reserva en este edifici enviar correu electrònic a cultura@ribarroja.es indicant la informació de dia, hores, persones, etc.
Està prohibit tirar arròs, confeti, pètals, etc., tant dins dels edificis com en la via pública, per perill d'accidents dels vianants, sent responsables, si és el cas, els contraents de l'enllaç matrimonial.
ANNEX III (<- tornar pàgina *incio)
Disposar de certificat digital. En cas contrari posar-se en contacte amb l'àrea de bodes civils.
a. Sol·licitud de prestació de servici de celebracions civils.
b. Generar l'autoliquidació de la taxa.
https://oficinavirtual.ribarroja.es/portalciudadania/autoliquidaciones.do?formaction=btshownuevaautoliquidacion&tipo=13